sunnuntai 17. helmikuuta 2013

Moon Mamman haaste aiheena minä

Haasteen säännöt ovat seuraavat:
1. Jokaisen haastetun pitää kertoa 11 asiaa itsestään.
2. Pitää vastata myös haastajan 11 kysymykseen.
3. Haastetun pitää keksiä 11 kysymystä uusille haastetuille.
4. Heidän pitää valita 11 bloggaajaa joilla on alle 200 lukijaa.
5. Sinun pitää kertoa kenet olet haastanut.
6. Ei takaisin haastamista.
 
Nappasin tämän mukaan, koska tykkäsin Mamman omista kysymyksistä joista erityisesti yhteen haluan vastata, ja nythän tämä sopii uuteen blogiin hienosti, koska jos on/tulee uusia lukijoita, niin saapi vähän selvennystä kuka Ofelia on...  
 
Eli 11 asiaa minusta:
 
1. Olen virallisesti keski-ikäinen yksinhuoltaja mutta tunnen olevani nuorempi kuin koskaan ja elämä on vasta alussa!
 
2. Minulla on kaksisuuntainen mielialahäiriö ja ajoittain oireileva epämääräinen ahdistuneisuushäiriö, mutta kummankin kanssa tulen nykyään toimeen ja hyväksyn sairausvaiheet, koska ainakaan hypomaniaan ei ole löytynyt lääkettä, joka ei vetäisi niin tokkuraan etten selviä arjesta yksin lapsen kanssa. Sitä paitsi rakastan hypomanioitani, hih!
 
3. Vihaan ja pelkään työntekoa eli en kestä joka päivä ravaamista samaan aikaan samaan paikkaan vaan stressaannun järjettömästi, tunnen ettei minulla ole enää elämää ja alan suunnitella erilaisia keinoja ottaa henki pois itseltäni. Niinpä olenkin etsimässä ihan omaa alaani ja paikkaani tässä elämässä, vaikkei se sitten psyk. polille ja Kelalle kelpaisikaan...   

4. Pidän matkustamisesta ja jos olisin rikkaampi ja lapsettomampi, matkustelisin varmaan paljon enemmän kuin nyt. 

5. Tarvitsen paljon omaa aikaa rauhassa yksin kotona, muuten stressimittari huutaa punaista ja sitten ei ole kenelläkään enää kivaa. Olen sosiaalinen ja ystävät ovat tärkeitä, mutta jos oma rauha jää pitkäksi aikaa väliin, alan hajota.

6. Olen äärimmäisen romanttinen sielu ja super-haihattelija! Olen myös yliherkkä eli virallisehko määritelmä löytyy ainakin Suomen ulkopuolelta, HSP-ihminen. (Tämän bongasin jostain naisten lehdestä ja huusin että sehän olen minä! Vaikka luinhan jo sata vuotta sitten myös Sylvi-Sanni Mannisen kirjan "Outolintu, erilainen" ja huusin että sehän olen minä!)

7. Harrastan maalaamista ja harrastaisin näyttelemistä, jos pääsisin iltaisin kotoa jonnekin ja voimat riittäisivät.

8. Olen vaihtelevasti tiedeihminen ja skeptikko sekä huuhaahörhö, joka sekoaa "yliluonnollisiin" asioihin. Nyt on menossa jälkimmäinen vaihe.
 
9. Olen hyvä hoitamaan raha-asioita, tekemään kuukausibudjetit ja säästämään, olen myös hyvä siivoamaan ja hoitamaan kotia (ja toivottavasti myös lasta). 

10. Olen moneen otteeseen yrittänyt karpata, mutta koska olen hedonisti, karppaus kaatuu aina siihen että maailma on kuitenkin täynnä ihania kakkusia, suklaaherkkuja ja muuta sokeria, että heitän piupaut karppaamiselle ja päätän nauttia elämästä.

11. Moraalikäsitykseni on aika löyhä. Toista ihmistä ei voi omistaa, jokaisen pitäisi rakastaa enemmän, tunteiden tukahduttaminen ei ole tervettä, eli lienen jollain tasolla polyamorinen.

Sitten Moon Mamman kysymykset:
 
1. Jos olisit joku rock/poptähti, niin kuka ja miksi?
2. Jos pitäisi valita yksi musiikin laji, ja kuunnella pelkästään sitä koko loppuelämä, niin mikä se olisi?
3. Mikä instrumentti ja kenen soittamana?
4. Minkä elokuvan musiikki, tunnari tai jokin teema itkettää väkisin?
5. Jos pitäisi valita yksi elokuva, ja katsella pelkästään sitä koko loppuelämä, niin mikä se olisi?
6. Suomenkieliset vai vieraskieliset lyriikat? Vai mielellään ei lyriikoita ollenkaan?
7. Missä yhtyeessä haluaisit soittaa, ja miksi?
8. Mitä instrumenttia haluaisit soittaa, ja miksi?
9. Onko viikonlopun leffailtasi komediaa, draamaa, jännitystä vai toimintaa?
10. Missä elokuvassa esiintyy suosikkipahiksesi?
11. Mikä on elämän tarkoitus?

1. Öh, en tiedä mitään rock- ja poptähtiä! Varmaan joku tasapainoinen ja jalat maassa kulkeva stara, olisiko Celine Dion sellainen? Se on myös ihan nätti ja laiha ja sillä on perhe.

2. Mielellään vastaisin klassinen, mutta mitään kamarimusiikkia en kuuntelisi vuositolkulla, niin ehkä valitsen iskelmän vaikkapa vuosilta 1960-70... Vaikka barokkioopperatkin ovat vauhdikkaita ja iloisia, niin jotenkin klassinen vaihe on elämässäni vähän ohitse.

3. Sello! Tiedänkö muita sellon soittajia kuin Arto Noraksen ja sukulaissieluni miehen? En... Viulustakin tykkään ja tiedän sentään David ja Igor Oistrahin!

4. Minun Afrikkani? Sofien valinta?

5. Nyt tulee se kysymys johon halusin erityisesti vastata: Ranskalaisen luutnantin nainen! En ole eläissäni muuhun niin samastunut kuin tähän.

6. Vieraskieliset. Vaikka rakastan sanoja, en välitä niistä musiikissa. Musiikki on maagisempaa kun kaikkea ei ymmärrä.

7. Tiedänkö jotain yhtyeitä? En! Tai varmaan valitsisin Dead Can Dancen, niillä on maagista musiikkia. Pääsisin ehkä johonkin sfääreihin jos olisin mukana.

8. Viulua olen aina halunnut osata soittaa, ja olen sitä kokeillut kun ystävä lainasi ja näytti miten se toimii. Soitanta kuulosti järkyttävältä repimiseltä, mutta sain ihmiset tunnistamaan kappaleet, vaikka oikeasti en osaa edes lukea nuotteja enkä näin jälkikäteen osaa sanoa, miten sen tein, että otin viulun ja aloin soittaa. Olin hypomaniassa ja harjoittelin sormet verillä, enää ei onnistuisi!

9. No draamaa! Eihän sitä omassa elämässä olekaan tarpeeksi, heh heh...

10. Suosikkipahis? Pitääkö olla suosikkipahis? Onko Meryl Streep -leffoissa muita pahiksia kuin natseja? En osaa vastata!

11. Oi, elämän tarkoitus on toteuttaa itseään, tehdä sitä mistä pitää, rakastaa muita ja iloita jokaisesta ainutlaatuisesta hetkestä!

Omat kysymykseni:
 
1. Uskotko henkimaailmaan?
2. Onko kuoleman jälkeen elämää?
3. Oletko nähnyt kummituksia tai kokenut jotain ns. yliluonnollista?
4. Oletko käynyt ennustajalla ja onko osunut oikeaan?
5. Onko sinulla ollut ennaltatietämiskokemuksia?
6. Mitä mieltä olet Meryl Streepistä?
7. Uskotko johdatukseen eli siihen että kaikelle on tarkoituksensa ja kaikki tapahtunut vie meitä lähemmäs päämääriämme?
8. Uskotko että me kaikki olemme yhtä (eli toiseen ihmiseen voisi tämän vuoksi esim. vaikuttaa ajatuksen voimalla?)
9. Onko mielestäsi kaikki hyvin vai pitäisikö meidän yrittää luoda yhteiskunnasta parempi paikka?
10. Onko ihmisellä aura?
11. Jos nyt saisit sanoa mitä haluat ihan kenelle tahansa, mitä se olisi ja kenelle?
 
Ja nyt sovelletaan, koska tämä on ollut jo niin monilla. Ei tarvitse keksiä omia kysymyksiä tai kertoa itsestään jos ei enää jaksa, mutta haluaisin kuulla ainakin Liskonaisen, Tiinan, Jaanan, Elisen, Minzin ja Mallamoijan vastaukset omiin kysymyksiini! Kiitos!

7 kommenttia:

  1. Kiitos haasteesta! Nämä on kivoja kysymyksiä, joihin tykkäänkin vastailla :)

    VastaaPoista
  2. No minäpä vastaan!
    En jaksa keksiä itsestäni 11 asiaa, mutta sen sijaan voin vastata noihin Moon Mamman kysymyksiinkin, koska ne tuntuvat jotenkin kovin minua koskettavilta. :)

    VastaaPoista
  3. Jessus, kun täällä on tapahtunut taas paljon! Makeita kuvia puutarhasta. Onneksi olet muokannut tuota haastetta. Yritän jaksaa ja ehtiä vastailla.

    VastaaPoista
  4. Oli kiva lukea sun vastaukset! Ja vau, rispektiä tuosta viulunsoiton opettelusta! Just noin se pitää tehdä jos sen kerran tekee, sanon ma :)

    VastaaPoista
  5. Mamma, se viuluhomma tuntuu jälkikäteen ajateltuna ihan ufolta. :O Vetelin venäläisiä kansanlauluja ja operettiaarioita ihan onnessani! :D

    VastaaPoista
  6. Ofelia, kultaseni. kokoan tässä kotvan itseäni ja vastaan Liskolandiassa.

    olen sinne muutenkin menossa lähipäivinä. esimerkiksi kertomaan, miksi olen pysytellyt syrjässä taas liian kauan.

    halit typyköille!

    VastaaPoista