lauantai 16. helmikuuta 2013

Puutarha ilman enkeleitä


Kaisaniemen kasvitieteellinen puutarha

Toinen suurenmoinen oman rauhan päivä! Enpä olisi vuosia sitten uskonut että näin nautin yksinolosta kotona. Kävin Kaisaniemen kasvitieteellisessä puutarhassa ja oli kosteaa, lämmintä ja miellyttävää.

Kaisaniemen kasvitieteellinen puutarha
Harmikseni en saanut yhtään henkiolentoa kuvaan. Ja Wikipedia torppasi haaveeni heti, kun vähänkin asiaa tutkin. Valopalloilmiössä on kyse siitä, että linssin ja "salamalaitteen" välinen etäisyys vähentää valoheijastuksen kulmaa linssiin ja valaisee linssin seutuvilla leijuvat pikkupartikkelit, jotka normaalisti olisivat silmälle näkymättömiä. (Nyt tuli sellainen käännös että toivottavasti muinainen englanninopettajani ei lue tätä!) Mutta anyway, kyseessä on tekniikka ja optinen harha, jos tuollaisia näkee luonnossa jopa ilman kameraa... Suurin osa valopallokuvistahan on otettu hämärässä, ja silloinhan usein käytetään salamaa, joten enkeleitä on sankoin joukoin hämärässä liikkeellä! Mm. meedio puhui enkelipalloista ja hengistä valokuvissa, maalaamassa ihmiset ovat saaneet näitä digikameroillaan - mutta minä tietenkään en vaikka kuinka yritän!

Kaisaniemen kasvitieteellinen puutarha
Olen pohtinut, kumman teorian valitsen Oberon-asiaan, hovineito K:n vai Mantan näkemyksen. Hovineito K:n näkemys on lempeä - Oberonilla olisi jotain tunteita mutta se on uskollinen ja pelkää, ei uskalla myöntää mitään itselleen eikä minulle eikä ainakaan tehdä mitään, Mantan näkemys on raadollisempi - Oberonin "kiinnostus" on 70% sitä että huomio imartelee häntä, 30% sitä että huomio tulee juuri minulta, eli miltei samantekevää, kuka hymyilisi ja himoitsisi pitkässä tylsässä parisuhteessa olevaa nuutunutta miestä... Hovineito K:n mielestä minun pitäisi ajatella positiivisesti ja ajatella, että minustakin voi pitää, ja että ihanaa kun sain siltä ihmiseltä jotain takaisin, jota olen ajatellut vuosia, Mantan mielestä minun pitäisi muistaa, että tunne ei ole syvällinen eikä järin henkilökohtainen ja että Oberon on tylsä villalapanen. Jos päädyn K:n teoriaan, ehkä valehtelen itselleni, mutta se saattaisi lisätä toivoa tulevaisuudessa, jos ajattelisin että juuri minustakin voi pitää... Mutta muistuttakaa minua seuraavan kohteen kanssa, etten ota asiaa niin vakavasti!!!

Kaisaniemen kasvitieteellinen puutarha

Olen muokkaillut aarrekarttojani joita on tällä hetkellä oikeastaan kaksi varsinaista ja kaksi tunnelmakarttaa. Taitaa olla vihdoin valmista. Eli nyt pitäisi lähteä tekemään jotain käytännössä... Muuten kaikki jää tuohon kartonkitasolle.

Kaisaniemen kasvitieteellinen puutarha

Narskutuspäänsärky vaivaa, buranalevy on syöty loppuun (ei apua), migreenilääkkeisiin ei vielä ole varaa... Vapaapäivien ainoa riesa on inhottava kipu. Pitäisi nukkua vähemmän, jotta narskuttaisi vähemmän!

Kaisaniemen kasvitieteellinen puutarha


Haluaisin kovasti öiselle pöllöretkelle. Jos tänä vuonna ehtisi, mahtuisi mukaan ja jaksaisi tarpoa yöllä lumessa...

Kaisaniemen kasvitieteellinen puutarha

On tämä blogger helpompi ja kivempi kuin vuodatus koskaan! Että terveisiä vaan sinne kotimaiseen palveluun, jossa jossain viestissä rukoiltiin poismuuttaneita palaamaan takaisin. En palaa. Yritän edelleen löytää palvelusta sitä nappia, josta blogin saa poistettua kokonaan. Jos joku tietää missä se on, kiitos vinkistä!

Kaisaniemen kasvitieteellinen puutarha

Verhoudun harmaaseen suojausvaan (hörhöjuttuja) ja toivon että olen suojassa Oberonilta KAUAN.

5 kommenttia:

  1. Mulla tulee noita orbeja (enkelipalloja) valokuviin aika usein. Niitä näkyy kuvissa aina kun on erityisen hyvä fiilis ja hyvää energiaa. Selittäkööt tutkijat mistä vaan tekniikasta ja optisista harhoista, itse haluan uskoa orbin olevan positiivisen energian pirskahduksia kuvissa. ;)

    VastaaPoista
  2. Voi vitsit Tiina, mä oon kateellinen!!! :) Koskahan mä sit saan ekat orbit?!

    VastaaPoista
  3. Mä en muistaakseni ole saanut orbeja (en oikein uskokaan niihin), mutta kerran ystävä otti kuvan minusta ja toisesta ystävästä, ja vaikka huoneessa, koko talossa ei ollut muita paikalla, kuvassa minun ja ystäväni takana näkyy jonkun pää. Joku seisoi selin meihin, ihan selvä pää ja laineikkaat hiukset. Se nosti vähän kylmiä väreitä! Mitenköhän tämä nyt liittyi yhtään mihinkään? Ei mitenkään, kunhan tuli mieleeni oudoista kuvista :D Olen yrittänyt kuvata kotikummitustamme, mutten ole onnistunut.

    VastaaPoista
  4. Jösses, Elise! :O Mä luin tän jo illalla mut en uskaltanut vastata kun alkoi pelottaa. :D Tahdon nähdä sen kuvan! Ja kerro ihmeessä lisää kotikummituksesta.

    VastaaPoista
  5. Eihän hengissä mitään pelättävää ole! Voin joskus laittaa kuvan, mutta täytyy ensin pyytää ystäviltä lupa ja leikata se toinen ystävä pois kuvasta :)

    VastaaPoista