maanantai 30. syyskuuta 2013

Desimaali on pieni yksikkö

Olen rento. Olen paheellinen. Ostin Fazerin pähkinärouhesuklaalevyn, jota aion testimielessä mussuttaa torstaina ja mittailla sitten. Keskiviikkona on 8 mittausta päivässä, kääk. Jos silloin tulokset ovat karmeita, suklaalevy jää kaappiin kolmeksi kuukaudeksi. (Tai annetaan jollekulle ettei se pilaannu.)

Joka tapauksessa desimaali on pientä verrattuna siihen mitä moni muu käy läpi. Perusarki on siis palauttanut suhteellisuudentajua jopa minuun? Toisilla on vakavia sairauksia, joku juo vuokrarahansa ja jättää laskut maksamatta jotta viikonloppuisin olisi kivaa, monet ahdistuvat ankeissa ja kuolleissa avioliitoissaan, kaikki eivät edes saa lapsia, ja sitten se klassinen että afrikkalaisilla ei ole edes ruokaa!

Manta juuri aamulla totesi, että hän ei ikinä ottaisi yhtä desimaalia näin vakavasti, hän eläisi juuri kuten huvittaa ja sanoisi neuvolassa että oikein hienosti on syöty, voidaanko siirtyä seuraavaan asiaan ja keskittyä olennaiseen. No näinpä, ei tätä kukaan muu ole niin vakavasti ottanut kuin minä, paitsi ehkä Enid, tosin ei hänkään paniikkiin menisi jos omalle kohdalle osuisi. Enid lienee ainoa, joka ylipäätään uskoo diagnoosiini... Mutta ainakin tämä on poikinut mukavia uudissanoja, kuten desimaalidraama ja desimaalilenkki (päivittäinen pakollinen Liikunta), ja muitakin oli mutta ne ovat nyt toistaiseksi unohtuneet.

Jos kaikki muut asiat ovat kunnossa, niin eihän minun elämäni voi desimaaliin loppua! (Sanoo hän maanantaina kun keskiviikkoa ei ole vielä eletty.)

2 kommenttia:

  1. Oih, pähkinäsuklaa kuulostaa ihanalta ja paheelliselta! :) Mä olen nakertanut pikkuhiljaa kaapista pois yhden Fazerin Sinisen, joka siellä oli jo ennen plussaa... (Tosi namia loppuajasta, tuskin ollenkaan härskiintynyttä ja makuvikaista.;) Itselle suoritetuin ihmiskokein sain selville, että voin syödä neljä palaa kerrallaan. :D

    Tosi hienoa, että desimaali alkaa asettua mittakaavaan. :)

    VastaaPoista
  2. Mulla valuu kuola kun ajattelen noita suklaita... vielä pitää kestää huomiseen asti! Sit teen kokeen kuin monta palaa sietää.

    Joo, desimaali on vaan desimaali, ja kun nyt noita muita lukemia katson niin alkaa koko hysteria asettua mittakaavaan. :D

    VastaaPoista